poniedziałek, 28 października 2013

Scratch oczami Kuby

Kuba, uczeń klasy 6A, umieścił na swoim blogu wpis dotyczący Scratcha. Mam nadzieję, że takich wpisów z biegiem czasu pojawi się więcej, bo znając Kubę na jednym nie poprzestanie. Zajrzyjcie koniecznie na blog prowadzony przez Kubę, znajdziecie tam mnóstwo ciekawych wpisów!


Grafika: zrzut ekranu z bloga http://blogiceo.nq.pl/blogna6

sobota, 26 października 2013

Rozkodowana szkoła

W tym tygodniu zajęć sobotnich nie ma, bo mamy w szkole próbny sprawdzian szóstoklasisty. I to nie byle jaki, bo z rodzicami. Co nie znaczy wcale, że rozstaliśmy się ze Scratchem. Na zajęciach czwartkowych moi czwartoklasiści zrealizowali drugi moduł organizując gonitwy zwierzaków. Ale to jeszcze nie wszystko. W związku z nieobecnościami innych nauczycieli oraz wolną pracownią komputerową, klasy z którymi miałam zastępstwa, dostały porcję Scratcha w pigułce. I tak: 4A, 5A, 5C, 5D i 6B mają za sobą wprowadzenie do programu. Zobaczymy, czy złapią bakcyla :) Niedługo w naszej szkole nie będzie dziecka, które nie słyszało o Scratchu. 

Grafika: zrzut ekranu programu ze strony scratch.mit.edu

wtorek, 22 października 2013

Na zajęciach komputerowych

Dzisiaj zajęcia komputerowe w klasie czwartej dotyczą gier komputerowych. Moi uczniowie przetestowali "Tabliczkę mnożenia z Dinozaurem", więc wrzucam link do kolejnej gry, tym razem tej, którą zrobiliśmy podczas szkolenia w Warszawie. Zapraszam do zabawy!


poniedziałek, 21 października 2013

Tabliczka mnożenia - mój pierwszy program

Scratch świetnie nadaje się do tworzenia pomocy edukacyjnych dla uczniów. A co uczniowie lubią najbardziej? Gry! Przedstawiam zatem moją pierwszą, skromną, ale własną, grę edukacyjną. Koniecznie dajcie znać, czy Wam się podoba. Testowana na własnych dzieciach: chłopaki wpadli zaraz na pomysł przerobienia jej, tak żeby uczyła też innych działań matematycznych. Jak dopracujemy resztę, to pokażemy. Zapraszam do zabawy! Wystarczy kliknąć obrazek, a gra pojawi się w nowym oknie.




niedziela, 20 października 2013

Po pierwszych zajęciach

Wszystkie trzy uczniowskie grupy mają za sobą pierwsze zajęcia. Ich celem było poznanie środowiska Scratch, co udało nam się osiągnąć. Co potrafią uczniowie po pierwszym module:
  • zmieniać i modyfikować postać duszka
  • zmieniać i modyfikować scenę
  • tworzyć prostą animację z dwóch kostiumów
  • sterować duszkiem używając klawiszy
  • rysować duszkiem z użyciem pisaka
  • zapisywać efekty swojej pracy
Jak na pierwsze zajęcia to całkiem sporo! Większość uczniów pracowała chętnie i z dużym zaangażowaniem. Nie mieli ochoty czekać na instrukcje, chcieli teraz, już, w tej chwili sprawdzić co jeszcze i w jaki sposób można zrobić. Mam nadzieję, że entuzjazm i ciekawe uczniowskie pomysły nie wypalą się w czasie oczekiwania na następne zajęcia. Ja sama już się nie mogę doczekać :)


środa, 16 października 2013

Witamy!

Witam na blogu  "Mistrzów Kodowania" Szkoły Podstawowej nr 2 w Nowym Stawie!
Zapraszamy do śledzenia naszych poczyń w programowaniu w języku Scratch, dzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniem. Mam nadzieję, że nauka kodowania będzie naszą wspólną przygodą! 
Na dobry początek zapraszam do obejrzenia wystąpienia twórcy Scratcha, Mitcha Resnicka, na konferencji TED "Nauczmy dzieciaki kodować".