Na zajęciach w sobotę stworzyliśmy prostą grę z licznikiem, która może służyć jako początek bardziej rozbudowanej gry. Wszelkie uczniowskie remixy mile widziane.
Licznik: w programie nie ma gotowego klocka z napisem "licznik". Jeżeli chcecie użyć licznika, to musicie najpierw go stworzyć. Służy do tego zakładka "Skrypty", w której wybieramy "Dane".
1. Naciskamy przycisk "Stwórz zmienną".
2. Pojawia się nowe okno, w którym wpisujemy wybraną przez Was nazwę np. licznik czy punkty.
3. W zakładce "Dane" pojawiają się klocki związane z licznikiem
W naszej grze wykorzystaliśmy dwa duszki: Baletniczkę i Robaczka. Poniżej przedstawiam ich skrypty:
1. Baletnica
2. Robaczek
Gotową gierkę zobaczycie klikając obrazek niżej. Miłej zabawy!
Grafika: zrzuty ekranów z programu Scratch
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz